zaterdag 13 juni 2015

Wees geen rijdend reclamebord!


Wees geen rijdend reclamebord!
Wielrennen lijkt populairder dan ooit tevoren. Heel veel mensen hebben tegenwoordig een racefiets. De ene fietser vindt het leuk om in hetzelfde tenue als van de professionals te rijden, de andere fietser prefereert kwaliteitskleding, zonder als een reclamebord op twee wielen te fungeren.
Overzicht
Wat jouw persoonlijke voorkeur ook is, er is inmiddels een overvloed aan (online) winkels die fietskleding aanbieden. Het is lastig om overzicht te houden in zoveel keuze. Een website om de verschillende winkels te vergelijken is er nog niet. Daarnaast bieden niet alle winkels goede kwaliteit fietskleding. Een beetje overzicht en duidelijkheid in deze ruime uitzoek is nooit verkeerd.
30000fietsonderdelen
Ben je op zoek naar producten voor de fiets dan is 30000fietsonderdelen een online winkel met, zoals de naam al aangeeft, een enorm assortiment. Deze website focust zich echter voornamelijk op de onderdelen van een fiets. Fietskleding is een ondergeschoven kindje bij dit bedrijf.
Bever
Dé specialist voor iedereen die actief buiten wil genieten is outdoorwinkel Bever, deze winkel biedt de juiste uitrusting voor jouw persoonlijke avontuur. De slogan van komt volledig overeen met het assortiment van de winkel. Ze bieden namelijk een breed scala aan fietskleding van prima kwaliteit, zonder alle opsmuk van sponsoren. Zowel mannen als vrouwen kunnen te kust en te keur gaan. Voor broeken, jassen, shirts, ondergoed, fleeces, truien en accessoires kan je bij Bever terecht. Ook biedt Bever het voordeel van het gratis retourneren. Tot slot zijn ‘de gratis verzending vanaf dertig euro’ en ‘voor negen uur ’s avonds besteld is morgen in huis’ regelingen optimaal.
Goedkoop is duurkoop
Ook de supermarktketen Lidl probeert te profiteren van het alsmaar toenemende aantal wielrenners. Met opvallend lage prijzen probeert dit Duitse bedrijf klanten binnen te hengelen. Lidl is een schoolvoorbeeld van de uitdrukking ‘goedkoop is duurkoop’, volgens dit forum. De onderkleding is degelijk maar de fietsbroeken zijn van mindere kwaliteit, zo is te lezen in de reacties. Zo zouden de zemen in de broeken na twee keer wassen ‘een schamele verdikking’ worden. Voor de startende racefietsers biedt Lidl wellicht een oplossing, voor de wielrenner met oog voor kwaliteit niet.
Bobshop
Een voorbeeld van een bedrijf die zich voornamelijk focust op volgeplakte sponsortenues is de webwinkel Bobshop. Vrijwel elk kledingstuk van elke willekeurige profploeg is te koop. Bij dit soort wielerkleding betaalt de consument meer voor de naam van een profploeg dan voor de kwaliteit. Er is wel kwaliteitsfietskleding te koop. Dit biedt Bobshop echter relatief duur aan. Met een beetje extra speurwerk is dezelfde kleding bij andere webshops goedkoper te vinden. De verzendkosten bij dit bedrijf zijn maar liefst 8 euro, een waanzinnig hoog bedrag voor een webwinkel.
Dik betalen voor kleding die volbedrukt staat met sponsoren van profploegen, dat wil niet iedereen. Maar gelukkig is er ook voldoende kwaliteitskleding zonder alle opsmuk te koop!